loading...
تحلیل بازار بورس
احمد لکزیان بازدید : 549 یکشنبه 05 مرداد 1393 نظرات (9)

( علی علیه السلام ) : پس عمل نيکو انجام دهيد، حال که زنده و برقراريد، پرونده ‏ها گشوده، راه توبه آماده، و خدا گريزان را فرا مي‏خواند، و بدکاران اميد بازگشت دارند، عمل کنيد پيش از آنکه چراغ عمل خاموش، و فرصت پايان يافته، و اجل فرا رسيده، و در توبه بسته، و فرشتگان به آسمان پرواز کنند. پس هر کسي با تلاش خود براي خود، از روزگار زندگاني براي ايام پس از مرگ، از دنياي فناپذير براي جهان پايدار، و از گذرگاه دنيا براي زندگي جاودانه آخرت، توشه برگيرد، انسان بايد از خدا بترسد، زيرا تا لحظه مرگ فرصت داده‏ شده، و مهلت عمل نيکو دارد، انسان بايد نفس را مهار زند، و آن را در اختيار گرفته از طغيان و گناهان باز دارد، و زمام آن را به سوي اطاعت پروردگار بکشاند.

صحبت حقیر : در مورد ترس از خداوند زیاد شنیدیم ولی مگه خدا ترسناکه ؟ مگه خدا ما ر میخوره ؟ خدا هیوولاست ؟

جواب اینه که نخیر خدا ترسناکه نیست ما رو هم نمیخواد بخوره،هیوولا هم نیست!

از زبان معصومین عزیزمون و توضیحاتی که در جاهای مختلف پیرامون این موضوع دادن، این برداشت میشه که عدل خداوند ترسناکه ! (( این دعا از زبان معصومین ذکر شده : الهی لا تعاملنی بعدلک :پرودگارم با من با عدالتت رفتار نکن ))

هرچقدر به اطرافمون نگاه کنیم،چیزی جز نعمت های خداوند نمیبینیم.چشمی که باهاش نعمت ها رو میبینیم هم خودش نعمت الهیه.کاری به دین نداریم،عقل میگه کسی به ما لطفی کرد،یا نیازمون رو به چیزی برطرف کرد باید ازش تشکر کنیم.تاکید میکنم ، باید تشکر کنیم!خوشبختانه همه دارای عقل هستیم و میفهمیم این مطلب رو ! حتی این موضوع به قدری روشنه که اگر یه نفر بهمون یه لیوان آب بده،ازش تشکر میکنیم و اگر تشکر نکنیم مردم ما رو بی ادب میدونن.والبته اگر خودمون هم به کسی یه لیوان آب بدیم و طرف تشکر نکنه ناراحت میشیم و میگیم شعور هم خوب چیزیه...

این همه لطف که خداوند به ما داشته،این همه نعمت که بهمون داده برای زندگی،برای انجام امور بهمون چشم داده که ببینیم چیکار میکنیم و از مناظر استفاده کنیم،بهمون دست داده تا برای انجام کارها،نیازمند نباشیم! بهمون پا داده که آویزون چیزی نباشیم ! سرمون رو خدا در بالاترین منطقه که امن ترین محسوب میشه قرار داده! همینطور چشم ها که در بالای سر و از امنیت بیشتری برخوردار هستن.تاحالا شده فکر کنید اگر چشم هامون رو خدا میگذاشت روی زانو،چطور میشد ؟ یا فکر کردید اگر بینی رو در روی صورت نمیداشتیم،کجا میتونستیم داشته باشیمش ؟؟ هرجا میبود مشکلی به بار میاورد! شک نکنید.( این یعنی حکیم بودن ) . حالا ما در برابر این همه خوبی های خداوند چقدر اهل تشکر بودیم ؟ هیچشکس توو دلش نگه منظور من نیستم که دروغ گفته ! ما حتی نمیتونیم بشماریم ببینیم چند نعمت خدا به ما داده!! حالا تشکر به جا آوردیم ؟ اگر دین هم به ما نگه شکرگزار خداوند باشید که گفته،عقل بهمون همچین دستوری میده.بیاید سعی کنیم حتی برای کوچکترین نعمت ها از خداوند تشکر کنیم.دلم نیومد این رو نگم : این خدا اینقدر مهربونه که میگه اگر تشکر کنید و اهل کفر نعمت نباشید نعمت بیشتری بهتون میدم < إن شَکَرتُم لَاَزیدَنَّکُم >  از خداوند ممنونیم که ما رو جزء دینداران و خدا پرستان قرار داد.الحمدلله

 

سلام دوستان عزیز و گرامی پیشاپیش عید فطر رو تبریک عرض میکنم به امام غایب ، به شما و خانواده ی محترمتون.عذر خواهی بنده رو بخاطر طولانی شدن مطلب بپذیرید یه حساب کتاب کوچیک انجام بدیم میبینیم از 24 ساعت شبانه روز 15-20 دقیقه هم به خدا فکر نمیکنیم و حتی نمازی که میخونیم حواسمون هزارویک جاست الا به خود نماز وخدا.پس بد نیست کمی بیشتر وقت برای خدا بگذاریم.خداوند حلیم و صبور است ولی فرصت ما حدی دارد!

 

یک استراتژی معاملاتی هست که بنده مدت زیادیه تقریبا زیر نظر داشتم و تقریبا در اکثر اوقات کار خودش رو خوب انجام داده و سود های 20-30 درصدی در پی داشته.

خدمت دوستان بزرگوار ارایه میکنم انشاالله مفید واقع بشه:

در این استراتژی از دو استوکاستیک و یک RSI  استفاده میکنیم

تنظیمات  :

1:Stochastic 14.3.3

2:Stochastic 50.3.3

3: RSI چهارده ( 14 ) دوره

4:Bollinger Bands با تنظیمات اولیه

http://www.mql5.com/en/charts/2171384/d1-mofid-securities-co-temp-file-screenshot-10705-png

(( دوستان اگر خاطرشون باشه در نرم افزار متاتریدر ، قسمت نمودارها،قسمت قالب ها،قالبی به عنوان Stochastics  ذخیره شده بود که اگر اون رو روی نمودار بارگذاری کنید اندیکاتور ها با تنظیمات ذکر شده روی نمودار ظاهر میشه و نیاز به الصاق تک تک اون ها نیست ))

 

طریقه ی بهره وری از این استراتژی:

 

حتما مطالب گذشته در مورد استوکاستیک  و آر اس آی خاطرتون هست.اینجا به کار میان.تا آخر سرمایه گذاری به کار میان.

 

Stochastic 50.3.3:این استوکاستیک بخاطر دوره ی تقریبا میان مدتی که داره ( عدد 50 ) روند های محکمتر و بزرگتری رو شناسایی میکنه.روند کلی رو هم بهمون نشون میده.که روند نزولیه یا صعودی

 

Stochastic 14.3.3:از این اندیکاتور برای استفاده از نوسانات مقطعی در روند استفاده میکنیم.

 

RSI: از این اندیکاتور هم به عنوان یک کمک حال برای استفاده ی مقطعی از نوسانات روند بهره میبریم و البته برای زمان خروج هم میتونه کمک خوبی باشه.

(( یکی از موارد مهم استفاده ی این اندیکاتور که قبلا ذکر نشده بخاطر اینکه مطالب اولیه جا بیفتن، واگرایی هاست. برای واگرایی ها باید 1 جلسه اختصاص پیدا کنه ولی الان بخاطر اقتضای استراتژی کمی توضیح خواهیم داد ))

واگرایی 2 نوع داره که هر کدومشون به 2 نوع تقسیم میشن :واگرایی معمولی : مثبت و منفی . واگرایی مخفی : مثبت و منفی

واگرایی معمولی رو توضیح میدیم:

واگرایی معمولی مثبت: ببینید ما در چارت قیمتی و در خود RSI  کف و سقف هایی داریم.این واگرایی در کف ها ظاهر میشه.روی چارت مطلب بهتر جا میفته پس تصویر رو ببینید :

http://www.mql5.com/en/charts/2171439/d1-mofid-securities-co-temp-file-screenshot-20674-png

 

در چارت قیمتی کف اول بالاتر از کف دوم قرار داره.در اندیکاتور کف اول پایینتر از کف دوم قرار داره با اینکه قیمت افت کرده!

به این تناقض میگن واگرایی مثبت.

پس تعریف واگرایی مثبت:وقتی در چارت قیمتی (( در روند نزولی معمولا پیش میاد این واگرایی )) دو کف داریم که کف اول بالاتر از کف دومه، و در عین حال، در اندیکاتور کف دوم بالاتر از کف اول باشه ( چارت: کف اول بالاتر از کف دوم-اندیکاتور: کف دوم بالاتر از کف اول ) واگرایی مثبت خواهیم داشت که نشونه ای برای رشد به حساب میاد

توضیح زیاد دادم امیدوارم برای همه ی عزیزان کامل جا افتاده باشه

 

واگرایی منفی :  این واگرایی از لحاظ تناقض دقیقا مثل قبلیه با این تفاوت که فقط در سقف ها ظاهر میشه! این واگرایی به عنوان یه علامت برای شروع روند اصلاحی به حساب میاد

تصویر رو ببینید تا کامل جا بیفته:

http://www.mql5.com/en/charts/2171476/6-d1-mofid-securities-co-temp-file-screenshot-27320-png

 

مشخصه که بعد از سقف اول یه سقف بالاتر تشکیل شده.ولی در اندیکاتور سقف دوم پایینتر از سقف اول تشکیل شده.این تناقض کاملا در تصویر پیداست ( تصویر مربوط به شاخص کل ه که 7 ماه قبل اگر تشخیص میدادیمش و از بازار خارج میشدیم این همه زیان رو متحمل نمیشدیم ). نکته : واگرایی منفی همیشه در سقف ها تشکیل میشه و خبر از یک اصلاح میده و بنا به تجربه،99% اوقات باید با دیدن این واگرایی از سهم خارج شد.

تمام نکاتی که تا الان ذکر شدن مهم هستن پس خوب به ذهن بسپرید.

شناخت زمان معامله توسط این استراتژی :

 در قالب مثال :منتظر سهمی هستیم که به کف و زمان خرید برسه.میبینیم که استوکاستیک ها در کف قرار دارن و آمادگی رو برای دادن سیگنال نشون میدن ( منظور از کف زیر 20 ه ).اما هنوز وارد معامله نمیشیم چون سیگنال خرید صادر نشده.منتظر میمونیم تا استوکاستیک 14.3.3 از 20 عبور کنه و بالاتر بره،روزی که داشت عبور میکرد اگر مثبت خوبی خورد میشه روش حساب کرد و واردش شد.معمولا در این موقع ها که استوکاستیک ها هر دو در کف قرار دارن، واگرایی مثبت هم اتفاق میفته که تایید کننده ی یه رشده.

حالا باید منتظر بمونیم تا استوکاستیک 50.3.3 هم از 20 عبور کنه و بالاتر بره،در این صورت روند صعودی شروع شده.پس فعلا در روند باقی میمونیم و میمونیم.

بعد از چند روز مثبت بودن سهم،استوکاستیک 14.3.3 و RSI  به محدوده ی خرید هیجانی وارد میشن ولی استوکاستیک 50.3.3 هنوز در اواسط مسیره و شاید اطراف 50-60 باشه.اینجا باید بدونیم که سهم چند روزی درجا میزنه یا کمی افت میکنه و بعد از چند روز مجددا روند صعودی ادامه ی خودش رو میره تا استوکاستیک 50.3.3 به سقف برسه و آماده ی صادر کردن سیگنال خروج باشه.در این حالت استوکاستیک 14.3.3 هم در سقف قرار داره.برای دریافت سیگنال خروج علاوه بر اینها ، معمولا واگرایی منفی هم دیده خواهد شد پس باید آماده ی فروش شد که روند مدتی اصلاحی خواهد بود.

چند تصویر رو میگذارم ببینید :

http://www.mql5.com/en/charts/2171533/d1-mofid-securities-co-temp-file-screenshot-11783-png

 

http://www.mql5.com/en/charts/2171571/d1-mofid-securities-co-temp-file-screenshot-18460-png

 

http://www.mql5.com/en/charts/2171606/d1-mofid-securities-co-temp-file-screenshot-6744-png

 

 

در این استراتژی حتما حد ضرر در نظر داشته باشید.ممکنه استراتژی از بین بره به این صورت که وقتی نوسان مقطعی صورت گرفت،بعدش روند روو به رشد صورت نگیره.

http://www.mql5.com/en/charts/2171612/d1-mofid-securities-co-temp-file-screenshot-52952-png

 

 

این تصویر رو ببینید.دو مورد که استراتژی به اتمام نرسونده کارش رو  و بعد از نوسان مقطعی به افت ادامه داده.پس پیشنهاد بنده اینه که : اولا خرید سعی بشه حدالمقدور در اول سیگنال خرید دادن اتستراتژی ورود به سهم انجام بشه،بعد از رسیدن استوکاستیک 14.3.3. به سقف و زیاد شدن عرضه ها که نشون میده نوسان مقطعی شروع شده فروش صورت بگیره و مجددا چند روز بعد وقتی حمایت درست حسابی دیده شد ورود مجدد بشه.تا هم سود بیشتری کسب بشه و هم در صورتی که استراتژی با شکست مواجه شد ونتونست به آخر برسه، از سود محافظت بشه و زیانی صورت نگیره.

( لازم به ذکره که در همین حرکت اولیه ی استراتژی در تصویر بالا بیش از 20% سود محقق شده که میشد حفظ بشه )

 

خاتمه : این استراتژی معمولا خوب جواب میده و باعث سود های خوبی میشه.ولی تمام مطالب ذکر شده در مورد اندیکاتور ها و توضیحاتشون رو باید به ذهن سپرد تا آمادگی بیشتری وجود داشته باشه برای عکس العمل صحیح.

 

والحمد لله رب العالمین

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط شاهین در تاریخ 1393/09/19 و 11:14 دقیقه ارسال شده است

سلام متعجبم هنوز ثبت نشدن؟؟؟

این نظر توسط شاهین در تاریخ 1393/09/16 و 15:28 دقیقه ارسال شده است

البته من دوره k رو 50 یا 14 کردم !!!
دابل کلیک رو نمودار ووو

این نظر توسط مهران در تاریخ 1393/05/17 و 10:22 دقیقه ارسال شده است

در مورد استراتژی معاملات چه کتابی معرفی میکنی خیلی دوست دارم منابع اصلی را بخوانم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
پاسخ : سلام .این استراتژی که گفتم در کتاب نخوندم و از یکی از اساتید یاد گرفتم. در کل استراتژی ها بیشتر از روی تجربه هستن.
کتاب جان مورفی ( تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه ) رو میتونید تهیه کنید منبع خوبیه.

این نظر توسط امید در تاریخ 1393/05/14 و 3:35 دقیقه ارسال شده است

عالییییی بود...شکلک

این نظر توسط حمیدرضا در تاریخ 1393/05/12 و 3:17 دقیقه ارسال شده است

سلام خسته نباشی
خدا خیرتون بده که وقت میزارید آموزش میدید واقعا ممنون ، ی مشکل فنی برام پیش اومده ممنون میشم جواب بدید، بنده اندیکاتور 50.3.3و14.3.3 Stochastics رو رو نرم افزارم ندارم البته مستقیم از مفید دانلود کردم نه اون لینکی ک شما آپلود کرده بودید
فقط اندیکاتور Stochastics 5.3.3 رو دارم
لطفا راهنماییم کنید
با تشکرشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ : سلام وقت بخیر. خواهش میکنم انجام وظیفه کردم . همون 5.3.3 رو که میخواین به نمودار الصاق کنید،جای عدد 5 ،بگذارید 14 یا 50 که بشه اونی که مد نظرمون بوده.اگر اندیکاتور رو روی چارت الصاق کردید،روی خطوطش دابل کلیک کنید تا پنجره ی تنظیماتش باز بشه و باز هم جای 5 باید اعداد مذکور رو تایپ کنید.

این نظر توسط امیر صدارت در تاریخ 1393/05/06 و 21:35 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر جناب لکزیان
نماز، روزهاتون قبول درگاه حق ،عید فطر رو هم تبریک عرض میکنم
خدا خیرتون بده که این مطالب مفید رو در وبلاگ قرار میدین از خدای متعال آرزوی بهترینها رو براتون دارم

یا علی
پاسخ : سلام جناب صدارت .ممنون همچنین . لطف دارین

این نظر توسط بهزاد ملک وردی در تاریخ 1393/05/06 و 15:59 دقیقه ارسال شده است

سلام برادر احمد پیشاپیش عید بر شما و خانواده محترمتان هم مبارک باد
خیلی ممنون بابت تمامی زحماتی که میکشید ان شالله توی تمامی مراحل زندگیتون موفق باشید

این نظر توسط میثم در تاریخ 1393/05/06 و 3:05 دقیقه ارسال شده است

واقعا عالی و پرکاربرد بود....تو این روزای آخر ماه رمضون از ته دل دعا میکنم پرسوووود باشید...

این نظر توسط مریم در تاریخ 1393/05/06 و 2:23 دقیقه ارسال شده است

سلام استاد عید شما هم مبارک واقعا به خاطر بودن فردی چون شما از ایزد یکتا ممنونم امیدوارم خدای بیکران شما وخانواده محترمتان رو از الطاف خود بهره مند سازد برای زحمات شما عزیز سپاسشکلکشکلک
پاسخ : سلام ممنون لطف دارین .منم دعا گوی همه ی دوستان هستم و البته ملتمس دعا


کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام دوستان اینجانب احمد لکزیان از خرداد 92 وارد بورس و بازار سهام شدم... و تجربیاتی ارزنده در مسیر کسب کردم. امیدوارم بتونم کمکی به هموطنانم و دوستانم در این زمینه کرده باشم... دوستان سابقه ی اینجانب در سایت سهام یاب موجود می باشد. می توانید استفاده کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 629
  • کل نظرات : 208
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1029
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 601
  • بازدید سال : 2,268
  • بازدید کلی : 127,628